I episode #17 har vi besøg af co-founder og direktør i WeAreCube Danmark, Pernille Lotus, i studiet til en samtale om hendes personlige drive og om at finde balance i livet.
Du kan få en notifikation, når vi poster nye episoder ved at følge os der, hvor du lytter til podcast!
Den Nye Standard har i denne episode besøg af Pernille Lotus, der er direktør og medstifter i WeAreCube Danmark. Pernille er blevet inviteret i studiet til en samtale om hendes personlige drive, det at fusionere og sælge sin virksomhed og om at finde balancen i livet.
Pernille indleder interviewet kort med at præsentere sig selv som en moderlig, inspirerende og transparent leder. Disse værdier er ofte ikke dem, som Pernille bliver tilegnet fra folk, der ikke kender hende, og derfor bliver nye medarbejdere ofte overrasket over hendes transparente ledelsesstil og hjertevarme.
I episoden tager Pernille os med på en rejse fra at definere en ny branche i Danmark til at sælge sin virksomhed for flere millioner og hvilket mindset, hun har skulle vedholde undervejs for at komme dertil. Pernille har haft en hård opvækst, hvor hun flere gange er blevet forladt og har måtte blive voksen før tid. Gennem hendes opvækst var pengene ikke de store, og derfor blev dette en motivationsfaktor og et livsmål. Derfor har hun måtte kreere en række overlevelsesstrategier, som hun i dag mener er med til at skabe den benhårde forretningskvinde, hun også kan være. Dog kan hun ikke definere, hvornår nok er nok, og hvornår hun er lykkedes, men en ting er sikker; penge er en evig drivkraft.
Pernille har altid vidst, at hun skulle være selvstændig og beskriver sig selv som ophavskvinde til influencer marketing branchen i Danmark. Da Pernille startede SMAC Agency, drømte hun fra start af om “at være” Cube. Derfor opbyggede hun også hele SMAC Agency, så det mindede om Cube. Det svenske influencer marketing bureau var hendes største idoler, så da hun fik muligheden for at fusionere med dem, var hun ikke i tvivl. Dog var rejsen ikke kun “A walk in the park”, og det første år lavede de minus 14 millioner på bundlinjen, men Pernille beskriver selv rejsen som lærerig og en, som hun aldrig vil have været foruden.