Andreas von der Heide

Episode #17

Pernille Lotus

I episode #17 har vi besøg af co-founder og direktør i WeAreCube Danmark, Pernille Lotus, i studiet til en samtale om hendes personlige drive og om at finde balance i livet.

Du kan få en notifikation, når vi poster nye episoder ved at følge os der, hvor du lytter til podcast!


Direktør og CO-Founder i WeAreCube Danmark

Den Nye Standard har i denne episode besøg af Pernille Lotus, der er direktør og medstifter i WeAreCube Danmark. Pernille er blevet inviteret i studiet til en samtale om hendes personlige drive, det at fusionere og sælge sin virksomhed og om at finde balancen i livet.

Pernille indleder interviewet kort med at præsentere sig selv som en moderlig, inspirerende og transparent leder. Disse værdier er ofte ikke dem, som Pernille bliver tilegnet fra folk, der ikke kender hende, og derfor bliver nye medarbejdere ofte overrasket over hendes transparente ledelsesstil og hjertevarme.

Ophavskvinde til influencer marketing branchen i Danmark

I episoden tager Pernille os med på en rejse fra at definere en ny branche i Danmark til at sælge sin virksomhed for flere millioner og hvilket mindset, hun har skulle vedholde undervejs for at komme dertil. Pernille har haft en hård opvækst, hvor hun flere gange er blevet forladt og har måtte blive voksen før tid. Gennem hendes opvækst var pengene ikke de store, og derfor blev dette en motivationsfaktor og et livsmål. Derfor har hun måtte kreere en række overlevelsesstrategier, som hun i dag mener er med til at skabe den benhårde forretningskvinde, hun også kan være. Dog kan hun ikke definere, hvornår nok er nok, og hvornår hun er lykkedes, men en ting er sikker; penge er en evig drivkraft.

Pernille har altid vidst, at hun skulle være selvstændig og beskriver sig selv som ophavskvinde til influencer marketing branchen i Danmark. Da Pernille startede SMAC Agency, drømte hun fra start af om “at være” Cube. Derfor opbyggede hun også hele SMAC Agency, så det mindede om Cube. Det svenske influencer marketing bureau var hendes største idoler, så da hun fik muligheden for at fusionere med dem, var hun ikke i tvivl. Dog var rejsen ikke kun “A walk in the park”, og det første år lavede de minus 14 millioner på bundlinjen, men Pernille beskriver selv rejsen som lærerig og en, som hun aldrig vil have været foruden.

50 procent spirituel – 50 procent CEO og materialist

Kan man både være spirituel og samtidig en materialistisk CEO, der går op i sin appearance? Dette prøver Pernille i dag at eksperimentere med. Pernille har gennem tiden fundet ud af, at hun bliver den bedste leder og udgave af sig selv ved at give plads til at være bange og huske at meditere og bade i iskoldt vand. Meditationen er blevet så stor en del af Pernilles liv, at flere af hendes medarbejdere mediterer med hende, og det er derfor blevet en naturlig del af kulturen. Selvom Pernille har solgt sit firma til en børsnoteret virksomhed, vil hun ikke ændre på sig selv. Hun ved, at hun er blevet valgt som en del af topledelsen af en årsag, og derfor forbliver hun den direktør, som hun altid har været. Pernille har lært at prioriterer sig selv, og netop dette er kilden til, at hun finder balance i livet. Selvom Pernille i dag er millionær og har skabt stor succes, er rejsen langtfra færdig. Hun arbejder hele tiden med sin selvudvikling, og det er det, som gør, at hun stadig står den dag i dag.

HØR OGSÅ