Episode #03

Nikolaj Koppel

I episode #03 gæster Co-founder og CCO i Podimo, Nikolaj Koppel. Vi har inviteret Nikolaj ind til en samtale om mindset og podcast som et kommercielt medie. Sammen taler vi om, hvordan holdet bag Podimo har formået at opdyrke et internationalt betalingsmarked, for podcast.

 

Co-founder & CCO I Podimo, Nikolaj Koppel

Nikolaj Koppel er til dagligt ansvarlig for indholdsproduktion- og udvikling, i hans virke som CCO og Co-founder. Vi taler om Nikolajs bidrag til forretningen, der har bestået af det indholdsbaseret, hertil de strategisk- og kommerciel rammer han har formået at skabe indhold ud fra. 

I dette afsnit taler vi om de karriereskift Nikolaj har foretaget sig, har været en bekendelse af, at vi kun har dette ene liv – og vi skal huske, at få det bedste ud af det. 

Nikolaj taler om mindset, betydningen og vigtigheden af, at man skal huske at kigge indad, lære at forstå ens egne mønstre og sig selv. 

Vi kommer omkring podcast som medie, hvad der gør det interessant, hvilken indflydelse det har, samt hvorfor det har sin eksistensberettigelse. Hvad Podimo har gjort og gør for at udnytte de muligheder mediet har, hertil hvordan de har været med til at skabe et kommercielt økosystem omkring podcast. 

Nikolaj kunne også offentliggøre, at Podimo lige havde lukket én serie B funding, på 515 mio. kr. – hvor han kunne fortælle, at pengene hurtigt får ben at gå på, med ambitionen om at åbne på fire nye markeder næste år. Hertil hvordan de har ambitioner om at skabe en global content hub, der består af skalerbart indhold, der tager afsæt i lokalt indhold, der kan formateres ind til nye sprog. 

Vi vender også bagsiden af medaljen, hvortil Nikolaj fortæller, at man skal huske at have nogle mentale værktøjer, der kan forberede en, på de regnvejrsdage der vil komme. 

Til sidst beskriver Nikolaj, man altid skal gøre sig umage, og prøve at tilegne sig noget man ikke forstår, for at udfordre sig selv – hvilket han også har prøvet at lære sine børn.