Episode #02

Michala Svane 

I Episode #02 gæster CMO og Senior Vice President I Tivoli, Michala Svane. Vi har inviteret Michala ind til en samtale om livet som CMO, samt hvad det kræver. Sammen taler vi om, hvordan det er at drive og udvikle digitaliseringen i Danmarks største turistattraktion, samt hvad hun har gjort for at skabe synergi mellem salg- og marketingafdelingen.

 

Tivolis CMO & Senior Vice President, Michala Svane.

Michala Svane driver til dagligt salgs- og marketingsafdelingen i Tivoli fra sin stilling som CMO og Senior Vice President. Michala sætter nye standarder i Danmarks største turistattraktion, hvilket hun blandt andet har gjort, ved omlægningen af det traditionelle årskort til det digital-rullende-tivolikort, som vi kender det i dag.

I dette afsnit giver Michala et unikt indblik i livet som CMO og hvordan hun, gennem sin interne rejse i Tivoli, har udvidet sit ansvarsområde og har rettet op på manglende samarbejde mellem salg og marketing. Herudover forklarer hun, hvordan hun accepterer, at hendes medarbejdere laver fejl, og at hun hellere vil stoppe en vild, end at vække en død.

Michala er dedikeret til sit arbejde, hvilket også har sine bagsider. Hun har i perioder været mere væk fra sine børn, end hun ønskede. Det har resulteret i, at hun har lært at tage tid væk fra sit arbejde og at prioritere andre ting til, som giver hende fornyet energi.

Derudover fortæller Michala om, hvordan hun har nedbrudt siloer internt i organisationen. Hun giver sit besyv på, hvad god ledelse er, samt hvad man skal kunne som leder. Michala sætter ord på, hvad hun troede man skulle beherske som leder, da hun startede: “Jeg troede, man som leder skulle have alle svarene. Jeg lærte det handler ikke om at have svarene, men det handler om at kunne stille spørgsmålene.”.

Michala afslutter episoden med at fortælle, at Tivoli altid sætter barren højt og efterlever grundlæggerens ord om, at “Tivoli bliver aldrig færdig” – og vi kan forvente nye tiltag fra Tivoli i nær fremtid.